برناپرداز

شرکت مهندسی برنا پرداز پایا

برناپرداز

شرکت مهندسی برنا پرداز پایا

با پاولوک عادت های بدتان را دور بریزید

می گویند " ما همه ساخته عادتهایمان هستیم." و سازنده پاولوک ، یک پوشیدنی جدید، قلباً به این گفته ایمان دارد.

پاولوک (Pavlok) به تقویت عادت های رفتاری مثبت کمک می کند. چگونه؟ به شما شوک الکتریکی وارد می کند. کاملا جدی و بی رحمانه.
با 250 دلار این مچ بند هر زمان که به یادآور یا هشداری که برای انجام کاری تنظیم کرده اید بی اعتنایی کنید، به شما شوک الکتریکی می دهد. ساعت را برای 6 صبح تنظیم می‌کنید تا قبل از آغاز یک روز شلوغ کاری کمی ورزش کنید؟ در این حالت، اگر به هشدار بی توجهی کنید و چرت بزنید، پاولوک شما را جمع و جور می‌کند. دوباره هشدار را به حالت چرت زدن بفرستید تا شوک الکتریکی بگیرید.
ایده اصلی پشت این پوشیدنی این بود که خودتان را جدی بگیرید،بدین صورت که به شما می آموزد هر زمان در زندگی واقعی، قولی را فراموش می کنید پیامدی فوری برای شما به همراه خواهد داشت. می توانید اجازه این شوک دادن به شما را به دیگر افراد هم بدهید. مثلا شما به خود قول داده اید که آن روز 4 مایل بدوید. با مرتبط کردن پاولوک به یک دنبال کننده GPS در گوشی همراه خود یا یک گام شمار، دوست شما از یک شبکه اجتماعی و یا یک آشنای دیگر قادر است شما را در عمل به قولی که به خود داده اید کنترل کند. اگر به قول خود عمل نکردید، آنها کلید را فشار داده و شما را برای تنبل بودن تان تنبیه می کنند.
سازنده پاولوک، مانیش ستی، بعد از پژوهش های زیاد، این پوشیدنی را ساخت و آن را ابتدا روی خودش آزمایش کرد: اینطور که به نظر می‌رسد، 40 درصد فعالیت های یک فرد در طول روز، عادت بوده و تصمیمات خودآگاه نیستند (بر اساس دانشگاه دوک). ستی توانست با استفاده از پاولوک 30 پوند وزن کم کند:
"من با انجام این کار فقط در چند ماه اخیر توانستم 30 پوند وزن کم کنم، به سادگی تنها با مجبور کردن خودم به رفتن به باشگاه ... و دوستم ورزش کردن من در باشگاه را برایم کنترل می کرد."
هم اکنون، پاولوک برای گروه آزمایشی بتا فراهم شده که طبق گفته ستی، تاکنون، استفاده از این پوشیدنی نتایج مثبتی را به همراه داشته است.
پاولوک به احتمال زیاد ممکن است مشکل یکسان خیلی از ما که از دنبال کننده های تناسب اندام استفاده می کنیم را داشته باشد: ما باید آن را بپوشیم. در صورتی که کسی پاولوک را در آورد یا عمدا موقع خروج از منزل آن را جا بگذارد، چه می شود؟ در نهایت، هر کاری کمتر از پیچاندن یک دستگاه روی دست کسی، اگر از برق گرفته شدن خسته شود یا احساس کند دیگر نیازی نیست در مورد یک برنامه فیکس شده نگران باشد، جلوی او را از در آوردن آن نمی گیرد.
آیا به خریدن یکی از این مج بند ها علاقه‌مند شده‌اید؟ اگر این چنین است، کمپین کیک استارتر را در ماه سپتامبر دنبال کنید. تا آن زمان، هر وقت که دیر از خواب بیدار شدید، پاهایتان را روی فرش بکشید و به دستگیره در دست بزنید.

http://bornapardaz.ir

برنامه نویسی اپل در 2015


قرار است این ابزار موسوم به واچ کیت تا حداکثر یک ماه آینده در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. تیم کوک مدیر عامل مایکروسافت خود رسما خبر یاد شده را تایید کرده است.

البته شرکت های بزرگ فناوری منتظر عرضه این ابزار کمکی از سوی اپل نمانده‌اند و بسیاری از آنها در حال طراحی برنامه‌های خود برای ساعت اپل هستند که از جمله آنها می‌توان به توییتر، برخی شرکت‌های هواپیمایی، تعدادی از هتل های زنجیره ای، Pinterest، شرکت خودروسازی بی ام و، هانی ول و … اشاره کرد.

علیرغم اینکه اپل معتقد است با عرضه ساعت هوشمندش قواعد دنیای دیجیتال را تغییر خواهد داد، همه متخصصان و کارشناسان چنین عقیده ای ندارند و بعضی از آنها می گویند هنوز مشخص نیست که اپل از این طریق بتواند سیستم عامل اندروید گوگل را از میدان به در کند.

با عرضه ساعت اپل این شرکت برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۰ که تبلت آی پد را عرضه کرد، محصول جدیدی روانه بازار کرده است. این همچنین اولین نوآوری اپل از زمان ریاست تیم کوک بر اپل محسوب می شود که بعد از درگذشت استیو جابز جایگزین او شد.

ساعت اپل در سه مدل فلزی، ورزشی و طلایی گران قیمت عرضه می شود و ارزان ترین مدل آن ۳۴۹ دلار قیمت خواهد داشت. این ساعت با مدل های آیفون ۵ اس، ۵ سی، ۵ ، ۶ و ۶ پلاس سازگاری خواهد داشت.

http://bornapardaz.ir

تلویزیونی جدید سونی برای استفاده در حمام



سونی یک تلویزیون جدید را به خط تولید براویا اضافه کرد. آخرین ورژن اضافه شده یکLCD شصت اینچ نیست! بلکه یک تلویزیون قابل حمل ۴ اینچ ضدآب است که برای استفاده در حمام طراحی شده است. تلویزیون براویای XDV-W600 بطور کامل ضد آب است و تا عمق یک متری تقریبا به مدت ۳۰ دقیقه بدون آسیب باقی می ماند و به کار ادامه می دهد. البته نگران برق گرفتگی هم نباشید! این گجت قابل حمل با باطری داخلی قابل شارژ می تواند تا ۲۳ ساعت به پخش برنامه ادامه دهد. و مهمتر اینکه با حافظه داخلی ۲ گیگابایتی آن می توانید برنامه های مورد علاقه تان را ضبط کنید. همچنین گیرنده اف ام آن هم بسیار جالب و کاربردی به نظر می رسد.

ولی برای همه افرادی که خواهان استفاده از این تلویزیون هستند بسیار متاسفم، زیرا این دستگاه بدلیل اینکه فقط توانایی دریافت برنامه های شبکه رادیو تلویزیونی ۱seg را دارد، در خارج از ژاپن قابل استفاده نیست

http://bornapardaz.ir

وایبر و اینستاگرام فیلتر نمی‌شوند


مدت ها است که زمزمه های فیلتر شدم اپلیکیشن های وایبر و اینستاگرام به گوش می رسد و گمانه زنی های بسیاری در این مورد انجام شده است اما عضو کارگروه تعیین محتوای مصادیق مجرمانه گفت: وایبر و اینستاگرام فیلتر نمی‌شوند بلکه محتوای آنها پالایش خواهد شد.

رمضانعلی سبحانی‌فر اظهار کرد: بحث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نظیر وایبر و اینستاگرام مطرح نبوده و در کمیته فیلترینگ هم مطرح نشده است، اگر هم بحثی در این خصوص باشد مربوط به فیلترینگ هوشمند است.

 وی گفت: تنها به دنبال پایش محتوای وایبر و اینستاگرام هستیم.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه درباره یکطرفه بودن متن قرارداد برخی شرکتهای واردکننده خودرو و موضع مجلس در مقابله با آن گفت: اگر موارد مذکور حاد باشد مجلس شورای اسلامی بلافاصله وارد عمل شده و جلوی اینگونه قراردادها را می‌گیرد.

 نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: طبعا در بحث قراردادها و تولید خودرو باید دو مقوله مهم دیده شود اول اینکه اگر تولید مدنظر است مصرف کننده هم باید مدنظر قرار گیرد و اگر خودرویی وارد می‌شود در کنار واردکننده، مصرف کننده آن هم دیده شود.

 وی افزود: وقتی کالایی را وارد می‌کنیم باید منافع مصرف کننده از قبیل کیفیت کالا، قیمت و پشتیبانی آن کالا که حایز اهمیت است دیده شود.

 سبحانی فر ادامه داد: متاسفانه بعضا کالایی وارد کشور می‌شود که پشتیبانی و ضمانت آن دیده نشده است از این رو سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید نظارت خود را اعمال کند و علاوه بر سازمان حمایت، سازمانها و دستگاههای حمایتی هم این قبیل واردات را زیرذره بین قرار بدهند چرا که اگر به این بخش توجه نشود هم به لحاظ مصرف کننده وهم منابع ملی کشور دچار زیان می‌شویم.

http://bornapardaz.ir

رعایت نکات مهم در پرداخت های الکترونیکی






پرداخت های الکترونیکی - در صفحاتی که سایت مورد بازدید از شما درخواست ورود شماره کارت، رمز کارت، رمز دوم و CVV2 می نماید، حتماً مطمئن شوید که از پروتکل SSL استفاده شده است. بدین منظور آدرس صفحه می بایست با عبارت https بجای http آغاز گردد.

 

یکی از حربه های اصلی کلاه برداران اینترنتی، هدایت کاربران پرداخت های الکترونیکی به سمت سایت های مشابه سایت اصلی و ذخیره کردن اطلاعات شخصی کاربر و سوء استفاده بعدی از این اطلاعات است.


نکات امنیتی در پرداخت های الکترونیکی

 

1 -  رمز خود را جایی یادداشت نکنید و در صورت یادداشت نمودن، آن را در جیب یا کیف پول به همراه کارت قرار ندهید.

 

2 - رمزهای عبور خود را به صورت دوره ای تغییر دهید.

 

3 - رمز خود را در اختیار سایر افراد قرار ندهید.

 

4 - اطلاعات حساس از جمله رمز خود را از طریق تلفن برای دیگران بازگو نکنید.

 

5 - در صورت فاش شدن رمز خود، در کوتاهترین زمان ممکن آن را عوض نمایید.

 

6 - کارت و رمز خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهید. بعضاً افراد سود جو به بهانه کمک کردن و راهنمایی ضمن اخذ کارت و رمز شما پس از انجام عملیات، کارت شما را با کارت دیگری (سرقتی ، مفقودی ، باطله و...) معاوضه نموده و حساب شما را مورد سوء استفاده قرار می دهند.

 

7 - در صورت انجام انتقال وجه و عملیات اینترنتی برروی حساب خود در مرورگرهای اینترنت گزینه ی به خاطرسپردن رمز را انتخاب نکنید. این گزینه با نام کلی Remember Password  شناخته می شود، از این قابلیت استفاده نکنید.

 

8 - برای ارسال اطلاعات حساس خود از پست الکترونیکی استفاده ننمایید.

 

9 - همواره سعی کنید برای ورود رمز خود از امکان Virtual Keyboard بجای کیبورد فیزیکی کامپیوتر استفاده کنید. این امکان در سیستم عامل ویندوز و همچنین در برخی از سایتهای پرداخت آنلاین وجود دارد.

 

10 - شناسه عبور و رمز خود را بر روی کامپیوترهای خارج از اختیار و کنترل خود وارد نکنید.

 

11 - هنگام ورود به وب سایتها به ویژه وب سایتهایی که در آن اطلاعات محرمانه وارد می گردد، آدرس سایت مورد بازدید را در کادر نوار آدرس کنترل نمایید. بسیاری از کلاهبردارهای اینترنتی بواسطه استفاده از سایتهای جعلی و مشابه، جهت دریافت اطلاعات حساس کابران رخ می دهد.

 

12 -  در صفحاتی که سایت مورد بازدید از شما درخواست ورود شماره کارت، رمز کارت، رمز دوم و CVV2 می نماید، حتماً مطمئن شوید که از پروتکل SSL استفاده شده است. بدین منظور آدرس صفحه می بایست با عبارت https  بجای http  آغاز گردد.

 

13 - همواره از نرم افزارهای آنتی ویروس معتبر و به روز شده استفاده نمایید.

 

14 - سیستم عامل کامپیوتر خود را همواره بروزرسانی کرده و آخرین وصله های امنیتی را دریافت نمایید.

 

15 - در صورتی که احتمال وجود برنامه های مخرب را بر روی کامپیوتر خود می دهید از انجام هر گونه تراکنش مالی آنلاین خودداری نمایید.

 

16 - پس از انجام کار مورد نیاز در وب سایتهایی که نیاز به رمز ورود دارند، به طور کامل Log out کنید.

 

17 - به مطالب نوشته شده در پنجره هایی که اتوماتیک نمایش داده می شوند توجه نموده و بلافاصله بر روی Ok  یا Yes کلیک نکنید. بسیاری از برنامه های مخرب به همین شیوه بر روی کامپیوترها نصب می گردند.

 

18 - ایمیلهای دریافتی از منابع ناشناس را باز نکنید. به لینکهای ارائه شده در ایمیلها اعتماد نکنید، به عنوان نمونه بانکها و موسسات اعتباری هیچ گاه از طریق نامه های الکترونیکی اطلاعات محرمانه شما را درخواست نمی کنند. بنابراین هرگاه در صندوق پستی خود نامه هایی از این دست را مشاهده کردید به سرعت آن را حذف کنید. از داده های حساس خود نسخه پشتیبان تهیه نموده و در جایی امن نگهداری کنید.

http://bornapardaz.ir