برناپرداز

شرکت مهندسی برنا پرداز پایا

برناپرداز

شرکت مهندسی برنا پرداز پایا

شکار حیوانات در شب با کمک یک فناوری روی تلفن همراه + تصاویر

وسیله‌ای پیشرفته می‌تواند قابلیتی فوق هوشمند برای دید در شب در اختیار کاربران تلفن همراه هوشمند قرار دهد.

کارشناسان یک گجت ارزان قیمت اما بسیار با قیمت تنها 120 پوند تولید کرده‌اند که در حقیقت نوعی دوربین مخصوص دید در شب است و به گوشی تلفن همراه هوشمند متصل می‌شود و اجازه تصویر برداری از اشیاء و اهداف در شب را به کاربر می‌دهد.
گفتنی است؛ این دستگاه قابلیت استفاده بر روی گوشی‌های دارای سیستم عامل ios و اندروید را دارد.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,گوشی تلفن همراه هوشمند

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ این دستگاه از نور مادون قرمز برای نمایش دادن اشیاء و افراد در شب بر روی صفحه نمایش گوشی تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کند. از جمله مزایای این دستگاه، قابل استفاده بودن آن برای عکس و فیلم برداری در صبح و شب است.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,گوشی تلفن همراه هوشمند

 
این دستگاه به ویژه می‌تواند به عنوان یک ابزار سودمند برای ماهیگران، شکارچیان، محیط بانان و طرفداران محیط زیست مورد استفاده قرار گیرد.

http://bornapardaz.ir

صفحه‌کلید هوشمندی که توانایی شارژ و تمیز کردن خودش را دارد!


صفحه‌کلید هوشمندی که توانایی شارژ و تمیز کردن خودش را دارد !
یک صفحه‌کلید بیش از هر چیز ابزاری برای تبدیل چکیده ذهن و افکار ما به ادبیات کتبی است، به زبان ساده‌تر تبدیل گفتار به متن؛ اما این تمام آن چیزی نیست که یک صفحه‌کلید می‌تواند انجام دهد. اکنون یک صفحه‌کلید هوشمند واقعی ارائه شده که خودش را به‌صورت خودکار شارژ کرده، تمیز و لکه‌گیری می‌کند و حتی می‌تواند تهدیدهای امنیتی را تشخیص و اطلاع دهد.

 

صفحه‌کلید,صفحه‌کلید هوشمند,قابلیت های صفحه‌کلید هوشمند

 

یک صفحه‌کلید باید داده‌های حاصل از اعمال کاربر را به کامپیوتر انتقال دهد و انرژی این انتقال یا از طریق کابل یواس‌بی تأمین می‌شود و یا به‌صورت بی‌سیم و باتری فراهم می‌گردد، درهرحال به یک منبع انرژی نیاز دارد. شارژ این منبع انرژی می‌تواند یکی از ایده‌های باشد که جای کار دارد.

 

صفحه‌کلید به انرژی بسیار کمی برای فعالیت خود نیاز داشته که بدون باتری هم می‌توان آن تأمین کرد. توجه پژوهشگران برای حل این مسئله به انرژی الکتریکی موجود در بدن انسان جلب شده. با هر بار ضربه بر روی حروف کیبورد، میزان بسیار اندکی از انرژی الکتریکی از طریق القای الکتروستاتیک ایجاد می‌شود که گجت مذکور می‌تواند از آن برای تأمین انرژی مورد نیاز خود استفاده کند.


می‌دانیم که صفحه کلید با عرق دست و انگشت کاربر یا گرد و غبار محیط کثیف شده و در بلند مدت آسیب می‌بیند. یکی از راه‌حل‌های ارائه شده، استفاده از پوشش قابل شستشو است. صفحه کلید جدید ضد آب بوده و آب را همچون یک صفحه چرب از خود دور کند و در مقابل گرد و غبار هم مقاوم است.امنیت بالا مبحث دیگریست که می‌توان از یک صفحه کلید هوشمند انتظار داشت.

 

صفحه‌کلید,صفحه‌کلید هوشمند,قابلیت های صفحه‌کلید هوشمند


این صفحه‌کلید هوشمند علاوه بر رمزگذاری می‌تواند به فاکتورهای امنیت بیومتریک تجهیز شود تا حتی در صورت به دست آوردن رمز عبور، تنها خود فرد بتواند رمز را وارد کند در غیر این صورت اجازه ورود صادر نخواهد شد. صفحه‌کلید هوشمند از طریق بررسی ریتم تایپ کردن، سرعت تایپ و اندازه انگشتان می‌تواند کاربر را شناسایی کند.
هر سه قابلیتی که صحبتش شد در صفحه‌کلید طراحی شده وجود دارند و نمونه آزمایشی آن نیز تولید شده، اما هنوز راه زیادی برای عرضه نمونه تجاری آن باقیست زیرا هزینه تمام شده هر یک از این صفحه‌کلیدهای هوشمند، اکنون چیزی حدود ۵۰ برابر صفحه‌کلیدهای رایج در بازار است.

http://nornapardaz.ir

عرضه ی عینک هایی که به عینک آفتابی تبدیل می شوند، چندان دور نخواهد بود!

عینک های سنتی با لنز های ساده ای که دارند، ابزاری ساده و موثر هستند که مورد استفاده قرار میگیرند ولی با این حال، ایراداتی را دارند که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد و به همین دلیل است که محققان موسسه ی تکنولوژی جرجیا در حال کار بر روی عینک هایی هستند که می توانند به وسیله ی کاربر، به عینک آفتابی تبدیل شوند.

در حال حاضر عینک های خاصی وجود دارند که می تواند کمی این کار را انجام دهد. هم اکنون لنز های فوتوکرومیکی که در برخی از عینک ها به کار گرفته می شود، مولکول های هالیدی سفید رنگی دارند که به هنگام برخورد با اشعه ی ماوراء بنفش خورشید، مولکول های این نور را جذب خود می کنند و از خارج شدن برخی از آنها نیز جلوگیری می کنند که نتیجه ی آن، تغییر رنگ موقتی می شود.

یکی از ایراداتی که می توان به این لنز ها گرفت، این است که زمانی که این لنز ها می خواهند از رنگ طبیعی خود به رنگ آفتابی یا دودی تغییر پیدا کنند، چندین دقیقه است. این موضوع وقتی مهم میشود که به هنگام مثال، شما در حال رانندگی هستید. در این زمان این مدت می تواند کمی زیاد باشد و از سوی دیگر، برای انجام این کار، لازم است شما در معرض مستقیم نور خورشید باشید و یا به نور خیره شوید تا این تغییر رنگ امکان پذیر شود.

به همین دلیل، محققان موسسه ی تکنولوژی جرجیا در حال کار بر روی یک عینک می باشند که کاربر می تواند با زدن یک دکمه ی برقی، در هر زمان و در هر مکانی، رنگ عینک خود را تغییر دهد.

لنز های این عینک جدید که محققان در حال کار بر روی آن می باشند، از جنس پلیمر الکتروکرومیک می باشد و به جریان برق حساس بوده و بر خلاف لنز های فوتوکرومیک که نیاز به نور فرابنفش دارند، با جریان الکتریکی می تواند تغییر رنگ دهد. در نوع مفهومی و آزمایشی از عینکی که این محققان ساخته اند، سعی کرده اند از پلیمر های رنگ های یشمی، زرد، آبی و نارنجی استفاده کنند تا رنگ قهوه ای را خلق کنند و در این حالت، لنز می تواند در عرض چند ثانیه، از بیش از 70 درصد از نور های ورودی جلوگیری کند. این در حالی است که با تغییر دادن نسبت رنگ هایی که ذکر شد، این محققان قادر خواهند بود تا به رنگ های دیگری که مد نظر آن ها می باشد، دسترسی پیدا کنند.

با توجه به اخباری که از تیم تحقیق و توسعه به رهبری خانم Anna Österholm رسیده است، این گروه با استفاده از تکنولوژی printing/blade-coating جوهر ها، توانسته اند لنزهایی خمیده خلق کنند که از نظر اقتصادی، می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در واقع، محققان این موسسه در حال توسعه دادن این لنز ها هستند و با استفاده از حسگر های نوری ای که در این لنز ها قرار گرفته است، این لنز ها توانایی تغییر رنگ را خواهند داشت.

http://bornapardaz.ir

ساخت ساعت هوشمند با استفاده از کاغذ الکترونیک


ساخت ساعت با کاغذ هوشمند,ساعت هوشمند,کاغذ الکترونیک

ساخت ساعت هوشمند با استفاده از کاغذ الکترونیک
شرکت سونی موفق به طراحی ساعتی شده که برای ساخت آن از کاغذ الکترونیک استفاده شده است. قرار است این ساعت سال آینده میلادی عرضه شود.
طراحی این ساعت در راستای برنامه‌ریزی سونی برای ساخت نسل جدیدی از محصولات فناوری صورت می گیرد که بسیار نازک و منعطف و حتی قابل تا شدن هستند. در این محصولات تمام سطح دستگاه می تواند به عنوان نمایشگر عمل کند.


نکته دیگر این است که محصولات یاد شده بیشتر از نظر طراحی و شکل ظاهری ظرافت دارند تا امکانات فناوری. بنابراین این ساعت در مقایسه با تولید مشابه اپل و سامسونگ جلوه دیگری خواهد داشت و اگر در رقابت با آنها پیروز شود بازار فناوری را تحت الشعاع قرار می دهد.

سونی برای طراحی و عرضه چنین محصولاتی واحد تجاری مجزایی تاسیس کرده و ساعت مذکور یکی از اولین تولیدات آن است. قرار است واحد یاد شده محصولات فناوری جدیدی طراحی کند، اما هنوز جزییات چندانی در این زمینه در دست نیست.
کاغذهای الکترونیک جز اصلی طراحی محصولات مذکور بوده و از آنها می توان برای برقراری ارتباطات بی سیم هم استفاده کرد. همچنین تلاش می شود تا این محصولات به طور ماژولار یا در قالب قطعه قطعه های مجزا طراحی شوند تا افراد بتوانند بدون بهره مندی از مهارت های مهندسی هم از انها برای پیشبرد امور مختلف استفاده کنند.

http://bornapardaz.ir