برناپرداز

شرکت مهندسی برنا پرداز پایا

برناپرداز

شرکت مهندسی برنا پرداز پایا

شما هم با اشغال RAM مرورگر کروم مشکل دارید؟ گوگل مشکل را حل کرده است

شما هم با اشغال RAM مرورگر کروم مشکل دارید؟ گوگل مشکل را حل کرده است

یکی از مشکلات بزرگ، و شاید بزرگترین مشکل مرورگر کروم گوگل، اشغال فضای RAM به اندازی است که گاهی اوقات باعث می شود از خیر مرور در اینترنت بگذریم. البته اگر شما از رایانه ها و لپ تاپ های قدرتمند استفاده می کنید و دستگاهتان 6 گیگابایت RAM دارد شاید هرگز چنین نکته ای را احساس نکرده باشید. اما اگر گول شرایط را خورده باشید و در مقطعی فکر کرده اید "برای کارهای دفتری و تماشای فیلم و نهایتا مرور اینترنت یک لپ تاپ با 2 گیگابایت RAM هم کافی است" جتما می دانید درباره چه موضوعی صحبت می کنیم. مسلما این نکات به گوش گوگل هم رسیده اند و آنها هم تلاش کردند راه حلی برای آن ارائه کنند.

چند روز پیش ورژن 45 مرورگر کروم هم منتشر شد. گوگل ادعا کرده در این بروزرسانی تمرکز اصلی بر روی بهبود استفاده از RAM و بهتر کردن عملکرد کلی مرورگر، سریع تر کردن زمان شروع به کار و کاهش مصرف باتری قرار داده شده است. همان طور که گفتیم، اصلی ترین نکته ای که در ورژن 45 به چشم می خورد، روش جدید استفاده از حافظه RAM در تب های فعال است که گوگل معرفی می کند. در نسخه جدید، مرورگر شما متوجه می شود یک تب چه زمانی در حال استفاده نیست و از این راه حافظه اشغال شده را آزاد می کند. به گفته گوگل این روش به طور متوسط 10 درصد حافظه RAM را در بیشتر تب ها آزاد کرده و در وب سایت های حرفه ای تری مانند Gmail این میزان تا 25 درصد هم می رسد. چنین اتفاقی خبری خوب برای بسیاری از کاربرانی خواهد بود که در سیستم هایشان با مشکل کمبود RAM مواجهند. همچنین دیگر قابلیت اضافه شده در این ورژن، افزایش سرعت آغاز به کار مرورگر می باشد. البته این ویژگی تنها برای آن دسته از کاربرانی پاسخگو خواهد بود که به گوگل اجازه می دهند اطلاعات آخرین وبگردیشان را ذخیره کند. یکی دیگر از موارد معرفی شده در نسخه 45 کروم، در رابطه با فلش است. اگر یادتان باشد روزهای گذشته درباره اینکه گوگل قصد دارد به نوعی پشتیبانی از فلش را متوقف کند خبر داده بودیم. این امکان در نسخه جدید برای کاربران کروم فراهم شده که محتوای فلش غیر اصلی وب سایت ها را متوقف (Pause) کنند. گوگل عقیده دارد این کار باعث کاهش 15 درصدی مصرف باتری توسط مرورگر کروم خواهد شد. این قابلیت در هفته های آینده برای تمام کاربران به صورت پیش فرض فعال خواهد شد. شما می توانید نسخه دسکتاپ ورژن 45 کروم را از خود وب سایت گوگل دریافت کنید.

 

http://bornapardaz.ir

مایکروسافت به‌ پشتیبانی از برخی اپلیکیشن‌های سری لومیا پایان می‌دهد

Nokia-Lumia-930_green

مایکروسافت، به‌تازگی اعلام کرده است که به‌پشتیبانی از چندین برنامه برای گوشی‌های لومیا در 30 اکتبر 2015 خاتمه خواهد داد. این کمپانی مدعی است که این حرکت به‌منظور “ساده‌سازی تجربه کار با تصاویر» پیش از عرضه ویندوز 10 صورت گرفته است. برنامه‌هایی که تحت تاثیر این اقدام قرار خواهند گرفت عبارتند از Lumia Storyteller، Lumia Beamer، Photobeamer، Lumia Refocus، Lumia Panorama و Video Uploader.

سرویس آنلاین برنامه‌های Storyteller، Beamer، Refocus و Photobeamer  پس از 30 اکتبر، از کار افتاده و این برنامه‌ها دیگر به‌روزرسانی دریافت نخواهند کرد. البته می‌توانید پس از این تاریخ، داستان‌هایی را که با Storyteller ساخته‌اید، مشاهده نمایید اما نمی‌توانید آن‌ها را در اینترنت مشاهده کنید. مایکروسافت، توصیه می‌کند که برای «حفظ تصاویر و ویدیوها در داستان‌های آنلاین، برنامه Storyteller را باز کرده و سپس داستان‌های آنلاین را ببینید. سپس از طریق وب‌سایت، تصاویر و ویدیوهایی را که می‌خواهید نگه‌دارید، دانلود نمایید»

از سوی دیگر، برنامه‌های Lumia Panorama و  Video Uploader به‌صورت آنلاین بعد از 30 اکتبر، کار خواهند کرد اما هیچ به‌رورزرسانی در آینده برای آن‌ها منتشر نخواهد شد. مایکروسافت، دلیل این تغییرات را توضیح می‌دهد:

هدف ما این است که تجربه‌ای عالی را در تمام دستگاه‌های ویندوزی ارایه دهیم. به‌منظور انجام این کار، ما نیاز داریم تا برروی طراحی هسته‌های برنامه تصاویر و دوربین در ویندوز 10 تمرکز کنیم.

بسیاری از ویژگی‌های لومیا در حال حاضر، در برنامه‌های دوربین و تصاویر ویندوز 10 وجود دارد. در حالی‌که ما نمی‌توانیم قول دهیم که ویژگی خاصی را بازگردانیم، ما متعهد هستیم تا تجربه‌ای مناسب و عالی را در تمامی دستگاه‌های ویندوزی از برنامه‌های دوربین و تصاویر ارایه دهیم و همچنان به‌ بازخوردهای شما هنگامی‌که به بهبود برنامه‌های‌مان ادامه می‌دهیم، توجه می‌کنیم.

این برنامه‌ها در تاریخ 30 اکتبر، از فروشگاه ویندوز حذف خواهند شد اما افرادی که آن‌ها را برروی اسمارت‌فون‌های خود نصب کرده باشند، می‌توانند همچنان به ‌استفاده از آن‌ها ادامه دهند. به‌علاوه، هنگامی که گوشی خود را به ویندوز 10 موبایل ارتقا می‌دهید، امکان استفاده از این برنامه‌ها وجود دارد اگرچه ممکن است برخی ویژگی‌های مربوط به سرویس‌ آنلاین آن‌ها پس از تاریخ 30 اکتبر، کار نکند.


http://bornapardaz.ir

مقایسه ویندوز 10 با ویندوز 8.1: کدامیک سریع‌تر است؟!

آخرین شاهکار مایکروسافت با نام ویندوز 10، در حال حاضر بیش از 75 میلیون کاربر در سطح جهانی دارد. با این حال، تعداد بسیاری از کاربران همچنان برای مهاجرت کردن به این ویندوز مردد هستند و نگران هستند که مبادا این ویندوز از نسل‌های پیشین ضعیف‌تر باشد. شاید بهترین روش برای مقایسه این ویندوز با نسل‌های پیشین، نگاهی بر تست‌های عملکرد آن باشد. در این مطلب ما قصد داریم تا ویندوز 10 را در بخش سرعت و کارایی به زیر ذره‌بین ببریم و آن را به طور مستقیم باویندوز 8.1 مقایسه کنیم.



آخرین تست عملکرد ویندوز 10 به لطف محققان، در آزمایشگاه شرکت امنیتی AVG انجام شده و از برتری این ویندوز به ویندوز 8.1 سخن می‌گوید. این آزمایش در شرایط یکسان و در اتاقی با دمای کنترل شده بر روی نوت بوک ایسوس UX-501 (با تراشه Intel Core i و 16 گیگابایت رم) با دو ویندوز مذکور صورت پذیرفته است. قبل از آزمون عملکرد، مراحل زیرانجام شد:

  • متعادل کردن میزان نیرو
  • اجرای تمام وظایف برنامه ریزی شده  با استفاده از دستورات “Rundll32.exe  advapi32.dll,ProcessIdleTasks”
  • نصب کردن تمامی به‌روزرسانی‌های مرتبط به ویندوز
  • غیرفعال کردن تمامی ویژگی‌های بهینه‌سازی ویندوز
  • شروع تست کردن با تکرار همه معیارها در آزمایش برای سه بار و در نهایت، قبول کردن میانگین به دست آمده به عنوان نتیجه نهایی

حال، پس از صورت گرفتن کارهای بالا، نتیجه آزمون مشخص شد. طبق آزمون گرفته شده، در بخش زمان بوت شدن، ویندوز 10 نسبت به نسل پیشن خود، 8 درصد بهبود داشته است.

همچنین، ویندوز 10 در بخش‌های زیر نیز برتری قابل توجه‌ای به ویندوز 8.1 داشته است:

  • مجموعه آفیس (ورد، اکسل، پاورپوینت): 8 درصد بهبود در سرعت
  • مجموعه Adobe Creative: بهبود 17 درصدی در سرعت
  • اینترنت اکسپلورر: 50 درصد سریع‌تر و زمان اجرای بهتر
  • عمر باتری در کارهای روزانه: 7 درصد بهتر نسبت به نسل پیشین
  • عمر باتری در بازی: 13 درصد کمتر نسبت به ویندوز 8.1
  • عمر باتری در پخش ویدیو: 25 درصد بهبود شارژدهی

  • در تست صورت گرفته AVG، هر چند نسل پیشین ویندوز مایکروسافت در برخی از بخش‌ها بهتر است اما به وضوح برتری ویندوز 10 به 8.1 دیده می‌شود. آخرین ویندوز مایکروسافت در مصرف انرژی بهینه‌تر از همیشه است، در اجرای برنامه‌ها و بوت شدن، سریع‌‍‌تر از گذشته بوده و در اجرای بازی به لطف DirectX 12 حدود 50 درصد نسبت به نسل پیشین بهتر عمل می‌کند و تنها در برخی از بخش‌ها است که پس‌رفت داشته! با این همه، ویندوز 10 را می‌توان بهترین و سریع‌ترین سیستم‌عامل ساخته شده مایکروسافت تا به امروز دانست و برای مهاجرت کردن به آن، نباید هراسی داشت.


http://bornapardaz.ir