برناپرداز

شرکت مهندسی برنا پرداز پایا

برناپرداز

شرکت مهندسی برنا پرداز پایا

نسخه رویایی پرچم دار سامسونگ ، گلکسی اس ۵ پلاس در اروپا عرضه خواهد شد!!

سامسونگ اعلام کرده بود نسخه رویایی گلکسی S5 پلاس با صفحه نمایش ۲K ، پردازنده اسنپدراگون ۸۰۵ یانگست و با قابلیت پشتیبانی از شبکه LET-A فقط در کره جنوبی توزیع خواهد شد ولی حالا به دور از تبلیغات جنجالی همیشگی خود، تصمیم به عرضه جهانی این نسخه از گلکسی S5 نموده است .

سامسونگ با معرفی ویژگی‌های گلکسی S5 پلاس و قرار دادن در صفحه رسمی هلند خود نشان داد این گوشی در بازار اروپا عرضه خواهد شد. این گوشی با گلکسی S5 مدل پیشین تفاوت بسیاری دارد. صفحه نمایش ۵.۱ اینچی فول اچ‌دی سوپر امولد این بار از نوع ۲K خواهد بود. همچنین پردازنده اسنپدراگون ۸۰۵ یانگست که یکی از قوی‌ترین پردازنده‌ها در نوع خود است در این گوشی جای گرفته است.

با ارائه گلکسی S5 پلاس حالا سه نسخه از گلکسی با پردازنده اسنپدراگون در اروپا وجود خواهد داشت که نسخه اول S5 با اسنپدراگون ۸۰۱ با صفحه نمایش فول اچ‌دی، نسخه S5 با اسنپدراگون ۸۰۵ و نسخه S5 پلاس LET-A با پردازنده اسنپدراگون ۸۰۵، صفحه نمایش ۲K فول اچ‌دی.

زمان عرضه رسمی و قیمت S5 پلاس به طور دقیق اعلام نشده ولی آنچه مسلم است به طور یقین فقط در اروپا شاهد فروش آن خواهیم بود.

http://bornapardaz.ir

Blocks ، نخستین ساعت هوشمند ماژولار جهان!!

سال گذشته شرکتی به نام Phone Blocks  از طرح مفهومی یک ساعت هوشمند ماژولار پرده‌‌برداری کرد. مدتی بعد از آن موتورولا (یا همان گوگل) برای اولین بار یک گوشی‌های هوشمند ماژولار واقعی را معرفی کرد.این روزها ساعت‌های هوشمند بسیار هیجان‌انگیز هستند و به نظر می‌رسد اگر بتوان شکل فیزیکی آن‎ها را هم به‌ دلخواه تغییر داد، هیجان‌انگیزتر هم خواهند شد.

این همان ایده‌ای است که شرکت فون بلاکس دارد. ساعت هوشمند این شرکت به کاربر این اجازه را می‌دهد تا از بین ماژول‌های مختلف ارائه‌شده، هر کدام را که می‌خواهد روی ساعت خود نصب کند. به عبارت دیگر طراحی ظاهری ساعت‌های هوشمند فون بلاکس تا حدود زیادی در اختیار کاربر خواهد بود. در واقع کاربر باید بتواند بعد از خریدن این ساعت، هر نوع تغییر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را که خواست، پیاده‌سازی کند.

در حال حاضر فون بلاکس با همکاری اینتل و سامسونگ که تجربه‌ی خوبی در ساخت ساعت‌های هوشمند به دست آورده‌اند، مشغول همکاری در مورد ساعت هوشمند ماژولار خود است.
ساعت هوشمند فون بلاکس با سیستم‌عامل تایزن سامسونگ کار خواهد کرد. ولی شاید جالب‌ترین این ساعت هوشمند، امکان اتصال آن به گوشی‌های اندرویدی، ویندوز فونی و حتی آیفون باشد.

http://bornapardaz.ir

مک مینی سریع تر شده و درایو فیوژن هم خواهد داشت!!

دو سال بود که خبری از بروز رسانی برای دسکتاپ کوچک اپل نبودیم. اما اکنون تغییراتی در آن بوجود آمده است که شاید مدت ها انتظارش را می کشیدید. در میان همه تغییرات پردازنده نسل چهارم اینتل و پورت های پر سرعت Thunderbolt خودنمایی می کنند. مدل پایه آن از پردازنده ۱.۴ گیگاهرتزی دوهسته ای Core i5، کارت گرافیک Intel HD Graphics 5000 و حافظه ۴ گیگابایتی بهره می برد. این در حالی است که نسخه پیشرفته این محصول از پردازنده ۲.۸ گیگاهرتزی دوهسته ای، کارت گرافیک Iris، حافظه ۸ گیگابایتی و درایو یک ترابایتی فیوژن برخوردار است. شیلر آن را بهینه ترین کامپیوتر دنیا نامیده است. اگرچه تغییراتی درونی این محصول را نسبت به نسخه سابقش متمایز کرده است؛ ولی شکل و ظاهر آن همچنان مثل سابق است. قیمت پایه این محصول هم ۴۹۹ دلار خواهد بود.

http://bornapardaz.ir

ساعت هوشمند رپر معروف آمریکایی « ویل.آی.ام » این هفته معرفی خواهد شد !!

ویل. آی.ام اگرچه یکی از بهترین هنرمندان دنیای موسیقی شناخته شده، اما به دنیای تکنولوژی نیز علاقه بسیاری دارد و هر از چند گاهی دست به تولید محصولاتی در این حوزه میزند. آخرین ساخته این هنرمند ساعت هوشمندی است که نخست قرار بود در ماه جولای وارد بازار شود ولی بنا به دلایلی با تأخیر مواجه شد.

حالا خبر رسیده که ساعت هوشمند وی به زودی معرفی و وارد بازار خواهد شد. چهارشنبه این هفته و مراسم Dreamforce شرکت Salesforce زمانی است که وی معرفی و ورود ساعت هوشمند خود به بازار را اعلام خواهد کرد.

گفته شده که این ساعت قابلیت دریافت و برقراری تماس صوتی را بدون نیاز به تلفن داراست، از بلوتوث و وای فای نیز بهره می‌برد و اپلیکیشن هایی چون فیس بوک، اینستاگرام و توییتر را در خود جای داده است.

وبسایت The Telegraph نیز در همین رابطه گزارش داده که ساعت هوشمند ویل.آی.ام صفحه نمایشی انحنادار خواهد داشت و قابلیت ذخیره سازی موسیقی در خود دارد. احتمال وجود یک سرویس موسیقی در این ساعت نیز مطرح شده است.

چهارشنبه این هفته مشخص خواهد شد که ساعت هوشمندی که چنین قابلیت‌های خوبی را در خود قرار داده، با چه حافظه و قابلیت‌های به بازار خواهد پیوست.

http://bornapardaz.ir

نتایج بسیار خوب تست باتری گلکسی نوت ۴ توسط فون آرنا!!


زمانی که مسئولین سامسونگ در مراسم معرفی گلکسی نوت ۴ اعلام کردند که ظرفیت باتری گلکسی نوت ۴ مانند گلکسی نوت ۳ خواهد بود، عده بسیاری نگران طول عمر باتری این اسمارت فون بودند؛ مخصوصا حضور صفحه نمایشی QHD که طبق محاسبات روی کاغذ باید انرژی بیشتری را از یک باتری جذب کند. نگاهی به اسمارت فون هایی چون G3 و Oppo Find 7 این واقعیت را به خوبی نشان می‌دهد.

وبسایت فون آرنا دیروز نتیجه تست میزان عمر باتری گلکسی نوت ۴ را منتشر کرد. در ابتدا گمان می‌رفت که به دلیل وجود یک باتری ۳۲۲۰ آمپرساعتی که تنها ۲۰ میلی آمپر ساعت بیش از مدل قبلی نوت است، عمر باتری در بهترین حالت یا اندکی کمتر و یا مساوی با نوت ۳ باشد. اما این اتفاق به هیچ وجه نیفتاد و گلکسی نوت ۴ توانست با رکورد هشت ساعت و ۴۳ دقیقه بیشترین طول عمر را در میان اسمارت فون های QHD و همچنین حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه بیش از گلکسی نوت ۳ به ثبت برساند.

علاوه بر این فون آرنا به سرعت بالای شارژ باتری این اسمارت فون نیز اشاره داشته؛ در تست این گروه گلکسی نوت ۴ در مدت ۹۵ دقیقه شارژ شده که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

http://bornapardaz.ir